[nivoslider id=”3407″]
TURISMUL NAUTIC – a devenit recent o componentă reprezentativă pentru municipiul Mangalia, prin amenajarea din fonduri europene prin intermediul Programului Phare CES 2004 –Proiecte Mari de Infrastructura Regională, a unui port turistic de anvergură, singurul port turistic la Marea Neagră din România, care beneficiază de fonduri din partea Uniunii Europene pentru amenajări la standarde tehnice şi de calitate europene, care îi vor permite includerea în cele mai prestigioase reţele de porturi turistice mediteraneene şi la Marea Neagră.
Mangalia Marina este un port turistic situat pe ţărmul de Vest al bazinului Mării Negre, într-o zonă de trafic maritim comercial şi turistic constant. Portul reprezintă o reîmprospătare a trecutului maritim al zonei, Mangalia având o atestare documentară în materie de navigaţie de peste 1500 de ani.
Pe o lungime de cheu de 3,5 km, Portul Turistic Mangalia este compartimentat pe 4 secţiuni şi o secţiune de marină, dupa cum urmează:
Secţiunea 1 – cheu la -1.0 m, pe o lungime de 297 m cu o platformă de promenadă aferentă, de 6.0 m lăţime pe latura de vest şi o platformă de 13.0 m lăţime pe latura de nord. Marina este prevăzută cu pontoane într-un număr comparabil cu al celor mai mari porturi turistice europene, după cum urmează :
– 22 locuri pentru nave cu lungimi de 8 m
– 22 locuri pentru nave cu lungimi de 9 m
– 30 locuri pentru nave cu lungimi de 11 m
– 42 locuri pentru nave cu lungimi de 13 m
– 20 locuri pentru nave cu lungimi de 15 m
– 10 locuri pentru nave cu lungimi de 18 m
Secţiunile 2 si 3 – secţiuni amenajate sub forma unui cheu la -3,0 m, asigură condiţii pentru acostarea ambarcaţiunilor de dimensiuni medii dar şi navelor de croazieră de capacităţi mari.
Ca şi pe trosonul 2, amenajarea acestui tronson va asigura condiţii pentru acostarea ambarcaţiunilor de dimensiuni medii, destinate transportului de persoane precum navele de croazieră de capacităţi mari, şi în situaţii excepţionale pescadoarelor, navelor poliţiei de frontieră şi capităniei şi, în general, altor nave care au un pescaj de 2.5 m.
Secţiunea 4 – secţiune amenajată sub forma unui cheu la – 7,0 m destinat acostării navelor de pasageri de mari capacităţi (nave de croazieră de până la 450 locuri).