[nivoslider id=”3407″]

TURISMUL NAUTIC – a devenit recent o componentă  reprezentativă pentru municipiul Mangalia, prin amenajarea din fonduri  europene prin intermediul Programului Phare CES 2004 –Proiecte Mari de  Infrastructura Regională, a unui port turistic de anvergură, singurul  port turistic la Marea Neagră din România, care beneficiază de fonduri  din partea Uniunii Europene pentru amenajări la standarde tehnice şi de  calitate europene, care îi vor permite includerea în cele mai  prestigioase reţele de porturi turistice mediteraneene şi la Marea  Neagră.
Mangalia Marina este un port turistic situat pe ţărmul de Vest al  bazinului Mării Negre, într-o zonă de trafic maritim comercial şi  turistic constant. Portul reprezintă o reîmprospătare a trecutului  maritim al zonei, Mangalia având o atestare documentară în materie de  navigaţie de peste 1500 de ani.
Pe o lungime de cheu de 3,5 km, Portul Turistic Mangalia este  compartimentat pe 4 secţiuni şi o secţiune de marină, dupa cum urmează:
Secţiunea 1 – cheu la -1.0 m, pe o lungime de 297 m cu o  platformă de promenadă aferentă, de 6.0 m lăţime pe latura de vest  şi o  platformă de 13.0 m lăţime pe latura de nord. Marina este prevăzută cu   pontoane într-un număr comparabil cu al celor mai mari porturi  turistice europene, după cum urmează :
– 22 locuri pentru nave cu lungimi de   8 m
– 22 locuri pentru nave cu lungimi de   9 m
– 30 locuri pentru nave cu lungimi de 11 m
– 42 locuri pentru nave cu lungimi de 13 m
– 20 locuri pentru nave cu lungimi de 15 m
– 10 locuri pentru nave cu lungimi de 18 m
Secţiunile 2 si 3 – secţiuni amenajate sub forma unui  cheu la -3,0 m, asigură condiţii pentru acostarea ambarcaţiunilor de  dimensiuni medii dar şi navelor de croazieră de capacităţi mari.
Ca şi pe trosonul 2, amenajarea  acestui tronson va asigura condiţii  pentru acostarea ambarcaţiunilor de dimensiuni medii, destinate  transportului de persoane precum navele de croazieră de capacităţi mari,  şi în situaţii excepţionale pescadoarelor, navelor poliţiei de  frontieră şi capităniei şi, în general, altor nave  care au un pescaj de  2.5 m.
Secţiunea 4 – secţiune amenajată sub forma unui cheu la  – 7,0 m destinat acostării navelor de pasageri de mari capacităţi (nave  de croazieră de până la 450 locuri).