I. PREZENTAREA INSTITUŢIEI

           Direcţia Poliţia Locală a Municipiului Mangalia a fost înfiinţată  în baza Hotărârii Consiliului Local al  Municipiului Mangalia nr. 9/27.02.2011, în temeiul  Legii nr.155/2010 şi a H.G. nr.1332/2010 privind aprobarea Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a Poliţiei Locale, prin reorganizarea Direcţiei de Poliţie Comunitară a Municipiului Mangalia, ca structură de Poliţie Locală.

Activitatea Poliţiei Locale se realizează în scopul exercitării atribuţiilor privind apărarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale persoanei, a proprietăţii private şi publice, prevenirea şi descoperirea infracţiunilor, asigurarea unui climat de ordine şi siguranţă a cetăţeanului.

În îndeplinirea misiunilor care îi revin, Poliţia Locală cooperează cu unităţile ,respectiv cu structurile teritoriale ale Poliţiei Române, ale Jandarmeriei Române, ale Poliţiei de Frontieră şi ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă , cu celelalte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale şi colaboreaza cu  organizaţii neguvernamentale, precum şi cu persoanele fizice şi juridice, în condiţiile legii.

La nivelul  Municipiului Mangalia s-a constituit în temeiul Legii nr.155/2010, comisia de ordine publică având următoarea componentă:

Cristian Radu                  -Primar

Nicolae Pescaru             -Şeful structurii teritoriale a Poliţiei Române

Mihaela Andrei              -Director Executiv Poliţia Locală

Andreea Cabuz              -Secretar Municipiu

Dan Moldovan               -Consilier local

Paul Florin Foleanu         -Consilier local

Leonard Tănase             -Consilier local

Regulamentul de organizare şi funcţionare a comisiei de ordine publică, precum şi comisia de ordine publică au fost înfiinţate în baza  Hotărârii Consiliului Local al  Municipiului Mangalia nr.73/26.10.2012.

II. STRUCTURA SERVICIULUI

Conform Statului de personal, Poliţia Locală Mangalia are în structura sa 3 funcţii de conducere şi 34 funcţii publice de execuţie, astfel:

-director executiv

-director executiv adjunct

-şef serviciu ordine şi linişte publică

-28 funcţii de execuţie de poliţişti locali, din care 12 cu atribuţii în domeniul ordinii şi liniştii publice, 6 cu atribuţii în domeniul executări mandate şi intervenţii, 4 pe linie de circulaţie pe drumurile publice, 2 la compartimentul evidenţa persoanelor şi  4 la Dispecerat

-2  funcţii de execuţie de poliţisti locali la Compartimentul de disciplina în construcţii şi afişaj stradal

-2 funcţii de execuţie de poliţisti locali la Compartimentul de protecţie a Mediului

– 2  funcţii de execuţie de poliţişti locali la Compartimentul de activitate comercială

– 3  funcţii de execuţie de personal contractual, agenţi pază bunuri